fredag 1 oktober 2010

tjäna pengar

Ja vem vill inte det. Fast dit är det nog lång väg om man ska göra det på bloggen.
Finns uppenbarligen en hel del att lära sig om bloggandet innan man kommer
så långt om man ens kommer så långt.

Till att börja med får man nog nöja sig med att någon vill läsa det man skriver.
Kan det jag skriver vara intressant för någon.........kanske ......det kanske
finns någon annan åldring som har gett sig på försöket att börja blogga som
tycker det är kul att se att det  finns fler som inte fattar så mycket
av bloggvärlden men ändå tycker det är kul att försöka blogga och få läsare.

Nu har jag i alla fall fått klart för mig att man på något sätt måste göra reklam
för sin blogg om någon ska läsa den.
Pinga (vad det  nu är) den ska man också göra på olika sidor som
jag hittat på nätet och sätta upp den på olika listor som jag också hittat
på nätet.
Sen ska man klistra in koder som man får.
Hoppas bara man klistrar in dessa på rätt ställe... vad vet jag.....

Det är en hel vetenskap det här med att blogga, sökmotorer, länktips, sökord
och taggar mm. dyker ständigt upp.
Jag har med andra ord inte lyckas klura ut hur man blir sökbar ännu............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar